19 September 2014

Dan selepas 3 bulan..


Assalamualaikum..

selepas 3 bulan..inilah hasilnya..hehehe..

penat jugak anak 2 nih.baru 2 kan.kalo 8 macamana??



sekarang dah rasa stabil sket la.teratur sikit.haritu sebelum masuk kerja nasib baik la balik penang seminggu awal.macam-macam hal,rumah tunggang terbalik punya jaga anak.

sekarang dah mantap cekap dan efisien dah.

sambil hayun buai sambil lipat baju.hebat kan?kan?hihi

Alhamdulillah jugak la Aufa pun tak banyak kerenah. dia ok ja dengan adik.bak kata Aufa,

"Ufa sayam adik..adik ufa unya..."

bagus.memang boleh diharap.

sayangnya, Amni tak fully breastfeed pun. dah sulam dengan formula.sebab aku kerap sangat tak sihat lepas pantang haritu. so supply shortage. sekarang, perah susu hari ni kat opis untuk bekalan esok. susu pun tak meriah mana pun.boleh la 3,4 botol untuk bekal ke umah bs. tapi kat umah mmg direct jelah.

walau macamana pun dah cuba sedaya upaya..macam mak aku kata,

"kalau ang dok sakit ja, macamana nak jaga anak-anak.."

dan macam kak aku plak kata,

"ang terlalu obsess dan fokus untuk breastfeed sampai ang tak jaga kesihatan.baik lah sihatkan diri,kuatkan badan dulu.dah cuba sedaya upaya."

ya.family aku memang suka berkata-kata begitu.jadi tersentuh lah hati ni.jadi aku cuba lah buat yang mana terdaya.rezeki tu Allah yang bagi.Dia pun tau setakat mana usaha.

Well..at least aku bagi jugak susu badan dari tak bagi langsung.harap bertahan lama sikit la dari time Aufa dulu.In sya Allah..


No comments: