09 October 2014

DIY : Elsa's new dress

Assalamualaikum

Telinga dah berdarah dengar aufa nyanyi lagu frozen tiap hari.siap menari bagai.siap amik kain suruh ikat dibadan nak bagi meleret pastu jalan feeling-feeling ala elsa.memang tak bleh blah.

So plan la nak belikan aufa frozen doll.survey punya survey,bleh tahan mahal tengok orang jual online.tu belum kos pos lagik.walaupon aku suka beli barang online,tapi nak berbaloi la kan.

Nak jadikan cita,akak kat opis aku cakap dia beli patung frozen tu kat alor setar RM8.90 je.cantik pun cantik.dari situ aku dah target baiklah aku beli yang murah ja.aufa pon main sat-sat ja.

nak dijadikan cita lagi terjumpa patung tu jual kat tesco.bukan dalam tesco tapi kat stall tepi-tepi tu.sebiji RM15.kalo elsa dan anna RM30. So belilah sebiji yang si elsa tu dapat 13hinggit.aufa mesti la pilih yang baju glowing-glowing kan.


Tapi baju glowing tu asyik luruh ja serbuk prada dia.jadi dengan penuh rasa kasih sayang tulus ikhlas dari hati.aku pon mandai-mandai la jahitkan baju baru.

Tada!!


Jahit satu malam ja.malam hari raya haji.hahaha.pulun gila la kan.

mak yang suka buang masa memang cam gini.benda tak penting pun nak buat kan.tapi takpa.untuk gembirakan hati anak-anak,no hal lah kan.ececeh...

notakaki : sarung bantal patchwork tak siap lagi woii..abah si aufa suruh buat besaq sikit plak dah. tapi takpa, sebab mesin jahit dah ada.weeehuuuu!!!!

No comments: