03 March 2015

Pindah ke rumah yang tak siap?!

Assalamualaikum.

Tak ingat dan tak pasti pernah tak sebelum ni post pasal aku beli rumah.

Yup. Alhamdulillah dah berjaya beli sebiji rumah kat Penang yang penuh pancaroba nih.hehehe

Rumah flat ja. tak mampu nak beli landed. walau aku bergolok bergadai habis semua pun belum mampu nak beli rumah teres even setingkat kat Penang ni. so, beli flat ja. blok sebelah ja dari rumah yang sewa skang. paling best tak payah tukar pengasuh. pengasuh dah siap isau takut hantaq budak-budak ni kat orang lain pulak lepas ni.padahal blok sebelah ja pon. so tak tukar la pengasuh.haha

Rumah TENGAH renovate. dah lebih dateline. ni la susah bila suruh melayu buat kerja. ingat nak tolong bangsa agama sendiri. tapi bila jadi camni, memang tobat lahom la aku tak cari melayu dah pasni kalo nak buat renovation apa-apa.

Oleh sebab kami dah kena blah dari rumah sewa. Jadi sambil reno sambil duduk la jawabnya. Skang tinggal balkoni dan toilet belum siap. kalo nak terberak lari pegi berak kat surau la jawabnya..pppffftttttttt..

Pintu kabinet pun belum pasang dek non...ni baru la orang kata PARTIALLY reno. dengan mozek tak cukup.ni pun satu hal jugak yang kedai mozek pon. kemain cakap mozek akan lebih banyak. dah la amik mozek jauh kemain aku pon.Jitra nun. delay la jadinya nak kena order tunggu lagi. wiring semua kena buat lain. pintu semua kena tukar.

Barang ada lagi separuh nak pindahkan. Baru aku sedar banyak nak mampus kot barang-barang. Husband plak jenis attached sangat dengan barang lama-lama. kalo aku, memang aku buang ja semua.semak.simpan tapi tak pasti nak pakai ke tak.baik buang.tak pun bagi orang.

Nantilah share gambar umah nak SIAP SEPENUHNYA.

Stress!!

Bye.

No comments: