08 December 2011

36 weeks ~ Berat naik lagi dowh...

mengancam sungguh berat aku ni.haritu dah stabil.ni tiba-tiba naik pulak dah.29 November pergi checkup 53kg ja.harini 8 Disember pergi checkup dah naik 56kg. seminggu 3kg tuh..ish..ish..ish..tak pasal-pasal kena masuk jumpa doktor.doktor suruh timbang lagi sekali.memang betul pun 56kg.doktor terus tanya, awak makan apa ni berat naik cepat sangat ni. aku pun heran. makan macam biasa.kurang lagi ada la.

oleh sebab mak abah aku ada history darah tinggi dan kencing manis, jadi kena pantau lebih la. tak pasal-pasal aku kena pi timbang berat dan ambil tekanan darah 2 hari sekali.jenuh aih..tu tak masuk nak kena pi check perut lagi. alamatnya tiap hari aku parking jauh la..

jadinya total berat naik dari awal pregnant sampai minggu 36 :

40kg ----> 56kg
16kg !!!

for sure dah lebih had.awat la nek banyak sangat ntah. padahal time tak pregnant nak bagi berat naik gila punya susah. nasib baik aku ada energy lagi nak mai kerja. tapi terkedek-kedek la jalan.orang tengok pun kesian. tunggu masa ja. harap-harap betul la due date tu.kalo nak awal pun, bagi aku start cuti dulu kot.

skang balik kerja goyang kaki ja. nak buat tu hubby tak bagi, nak buat ni hubby tak bagi.semua tak bagi. hubby cakap bagi dia buat semua. yolah tu. suruh buang sampah pun amik masa 2,3 hari. baju kotor penuh raga sampai nak terbalik baru berbasuh. haih suamiku sayang...tapi tak palah.sekurang-kurangnya dia nak tolong jugak.hehehe. yang lawaknya, asal aku nak bangun ja mesti hubby cakap, "ish nak pi mana, duduk la diam-diam". sampai tak bleh bergerak langsung.hadoi la..kalau dia tak dengar bunyi or suara aku lebih dari 5 minit, mula la panggil-panggil. mengaduh sikit pun dah kelam kabut.

lagi 2 minggu nak start cuti bersalin. baby sabar dulu na. babah suruh tunggu tahun baru.hehehe. nama pun tak confirm-confirm lagi.

No comments: