24 October 2011

30 weeks, aku dah tak larat nak jalan lama-lama woii...

baru masuk 30 minggu. so 10weeks to go. aku dah tak larat nak jalan. bersemangat la nak shopping cmna pun. baru berjalan 15-20minit, kaki dah sakit tak hengat lah. serius sakit betul. rasa macam berat naik tiba-tiba naik 20 kg sekelip mata. jadi, aku mengambil keputusan untuk membeli semua barang-barang baby secepat mungkin. sebelum nak jalan pun dah tak mampu kan.harap-harap aku tak perlu amik cuti bersalin awal. sayang cuti.dah la dapat 60hari ja swasta.

buat masa ni persiapan dah 70%. total loss diluar jangkaan.ngehehe. tak sangka banyak jugak kuar fulus untuk barang baby. walaupun aku dah habis berjimat. beli yang betul-betul perlu. yang mana yang boleh guna semula barang baby kakak aku, semua aku rembat. lagipun baby cepat besar. pakai kejap-kejap ja kan.tapi hubby cakap, takpalah.untuk baby sendiri.

berat aku this week dah 52kg. minggu lepas 51kg. seminggu naik 1kg. sungguh memberangsangkan. hingga menyebabkan aku kena pi klinik tiap-tiap minggu okeh. tu tak termasuk monthly checkup lagik. so sebulan aku p klinik 4,5 kali la jugak. letih weh...takat timbang berat, amik tekanan darah tu aku tak kisah sangat.tapi nak kena amik urine tu sangat la penat.paham-paham la kan toilet cangkung.dengan perot boyot.penat..penat..

kalau keluar sopping, balik terus terbungkang.serius letih. tapi kaki tak bengkak pulak.alhamdulillah la kan.kalau tak, nak solat pun susah. baby pun tak meragam time-time aku tidur. kira baby cuma berjoget selain waktu aku tidur la. tapi kalau dia berjoget time aku tidur pun, ntah aku pun tak sedar kot. sebab letih, tidur mati.hehehe.

nantilah uploadkan gambar barang-barang yang dah beli. lepas beli terus letak dalam stor.hujung bulan doblas baru nak susun elok-elok.packing-packing beg untuk pergi hospital.

No comments: