06 December 2012

Baby bottle set jenama Tupperware

Updated : Application approved.dah order.esok pos.lusa sampai.YEAY!!
 

Berkenan betul la dengan set botol baby jenama Tupperware. tapi dok baca testimoni orang dan testimoni kakak aku sendiri yang dah guna botol ni.depa cakap tepi puting selalu bocor.kuar susu.means gap antara puting dan ring puting tu macam tak ketat.so susu kuar meleleh.alahai..

then terbaca pulak someone post pasal ni, dia cakap dia pun alami masalah yang sama.jadi sebab dah beli kan, bukannya murah.dia usaha cari jugak puting lain untuk replace puting tupperware tu.akhirnya jumpa jugak yang betul-betul fit dan solve masalah kebocoran itu. puting jenama JAPLO.

kenapa aku tetap berkenan dengan botol tupperware? maybe sebab dah tanam dalam kepala barang tupperware memang tahan dan best.aku bukan la peminat tegar tupperware. takat nak beli bekas kecik-kecik simpan biskut tu aku beli yang murahan ja.kedekut la katakan.haahahaha.tapi oleh sebab kepercayaan yang jenama tupperware memang tahan lasak, serius tahan sebab ada satu tupperware ni, dari aku kecik mak aku dah pakai.baru-baru ni baru tudung dia crack.dah berbelas tahun kot.sampai kaler dah kusam.hehehe.aku ni memang bulih jadi model tupperware or testimoni tiruan tupperware nih.puji melambung. hahaha.

oleh sebab ada orang dah jumpa solution untuk kebocoran puting itu, jadi aku ingat nak beli jugak.dan dah jumpa seller yang jual murah sempena year end sale.murah banyak.RM59 exclude postage.aku dah mula cucuk jarum mintak dedi aufa belikan.bukanla aku tak bleh buat keputusan sendiri, nak beli botol susu puluh2 hinggit pun nak mintak dedi aufa belikan. bukan la cam gitu.tapi dedi aufa ni memang sangat cerewet.dia amik tau semua hal aufa walaupun yang simple.aufa suka ka botol tu,aufa suka ka botol ni.macam pampers, sesuai ka dengan kulit aufa bla..bla..bla..

untuk tidak mengkomplikatedkan cerita ni, tolong doakan supaya dedi aufa approved permohonan nak beli botol tupperware nih  (-_-)

No comments: