28 July 2011

Mummy bimbang baby pon tumpang sekaki

oleh sebab tak ada mood nak bekerja hari ni. mood beralih kepada menulis saja. serius hari ni tak sembang dengan siapa-siapa pun kat office.cuma pagi tadi ja dengan kawan time breakfast.tapi tu sebelum terima berita tak best itu.

semalam pergi pregnancy checkup. amik darah. minum air gula dan kena tunggu 2jam. lepas sejam setengah pergi amik air kencing.time tu dah rasa pening dah loya.masuk ja toilet teros la berhamburan.then lepas 2jam ambil lagi darah.semalam kira abis banyak jugak la darah aku disedut.pusing-pusing kepala ni. tapi overall semua ok ja.darah pun ok.berat pun naik dengan sepatutnya walaupun aku underweight.

then nurse pegang perut nak ukur baby.tiba-tiba nurse tu cakap, "uik..meletup?".
aku pun cam heran la tapi senyum ja la.tapi dalam hati dok pikir,nurse ni ingat aku lapaq ka aku kentut ka aku berangin nih...

pastu masuk bilik consultation,dengan nurse tadi jugak. dia tanya kamu dok rasa dak meletup-meletup tu.aku pun dengan naifnya pi cakap,"la...saya ingatkan perut saya berangin".hehehehe.rupanya rasa macam meletup-meletup tu baby bergerak ler...apa da..kalau macam tu memang selalu la jugak.tambah tadi sebaik asja terima berita buruk.terus terasa.maybe baby pun dapat rasa jugak mummy dia serabut..

haih..cita pasal baby,lupa sat pasal masalah. ujung minggu ni balik Perlis.bosan.SEKIAN.

No comments: