03 July 2011

13 Weeks and 2nd Pregnancy checkup

Assalamualaikum....

Alhamdulillah harini baru ada masa nak post something. baru ada masa dan kerajinan. hehehe.serius memang aku malas gila sejak-sejak pregnant ni. malas tahap dewa ah. so harini cuma nak update pasal pegi pregnancy checkup haritu. dah la tak dapat cuti, amik pay slip.petang masuk opis balik. skang kerja dah tak bleh main-main. dah permenant la katakan.muehehehe...

kali ni punya checkup kena tunggu agak lama sebab orang merenyut macam semut. berat naik 0.5kg. ok la tu kan. baru minggu 13. tu kira bersyukur tak hingat dah tu. aku dah la payah gila nak naik berat nih. dan nurse kali ni best sebab banyak bagi nasihat dan bersembang. ntah brapa kali dia pesan pasal astma sebab aku ada childhood astma. kena berjaga-jaga jugak.

kali ni tak scan pun sebab kata nurse tu tak ada beza sangat pun dengan yang scan 1st time haritu. so next appointment baru scan dan amik darah. tiap kali pi mesti amik darah dan air kencing. haih..sangat troublesome lah.

minggu ni dah tak muat pakai jeans. nak pakai boleh ja, tapi dah rasa tak selesa dan sengkak. so pakai la suar gebeh-gebeh. hehehehe. oleh sebab this week tak scan, aku godek lagi google cari gambar scan untuk minggu ke13.



dah besar la sket.dah saiz lemon.perut still nampak macam buncit. tapi buncit yang lain macam dah la.sekali sekali nampak macam pregnant. sekali sekala nampak macam buncit.bleh camtu?hehehe..skang makan memang agak laju.baru 15minit makan nasik, dah lapar.so aku just makan buah-buah ja la sebab tak mau perot masuk angin. 

kakak aku due bulan 8 ni. dah confirm baby girl katanya..bestnya...aku pun teringin baby girl untuk anak sulung. tapi tak tau la dalam perut ni boy or girl. mana-mana pun tak pa la kan. rezeki Tuhan. hubby nak boy katanya. sebab boleh bawak tengok bola. jadi geng la...tapi overall, aku dan hubby tak kisah pun.asalkan baby sihat dan selamat semuanya.

* dalam hati ni macam kuat kata boy..hohoho..



No comments: