17 August 2011

Nurse nak datang check kat rumah???

016***** : helo, boleh cakap dengan puan husna?

aku : ya saya bercakap ni.

016***** : ni nurse ni. sekarang ada kat mana?

aku : hah?? saya kat pekan.

016***** : Ooo, tak ada kat umah la ni. ni saya nak pi check husna kat umah ni. husna ada astma kan?

aku : haah. tapi bukan on med dah. dah lama dah.

016***** : bulan ni tak buat check up lagi kan?

aku : next week baru buat. kenapa eh?

016***** : saya ingat nak pi check husna kat rumah. tapi tak palah. next week mai klinik na.

aku : ok.

naik heran aku. dah la call pakai nombor handphonw. aku ingat nurse mai check kat umah kalau dah beranak ja. adakah sebab aku astma? tapi rasanya dah banyak kali bagitau aku bukan on med dah. last astma pun time form5. heran..heran..semangat nurse tu nak mai check sampai umah. tapi dengar suara memang aku kenal nurse mana yang call tu. nurse tu la yang check aku masa first time pegi klinik kesihatan dulu. terkejut badak gak la. cara dia cakap macam emergency ja. padahal aku rasa sihat ja.hehehe.

tadi pukul 12 keluar opis ingat nak pegi print out penyata KWSP, lupa plak hari ni bank semua tutup, Nuzul Quran. hadoih...tertangguh lagi. napa la letak kiosk tu kat dalam. letak jelah sekali dengan mesin atm.menyusahkan betul la.dah la hari ni cuaca panas tak hengat. masuk sunshine beli barang, cashier silap kira barang dah satu hal, orang ramai macam semut, dengan parents yang tak reti public parenting satu.pening kepala aih.


No comments: