06 November 2012

Visual Shoe Dictionary

Asyik post pasal kesihatan.bosan plak.orang Kedah kata CEMUIH.kemudian diikuti dengan kata-kata macam menghela, cewe dan lain-lain.
 
tapi hari ni bukan nak cakap pasal bahasa Kedah pun.untuk seimbangkan kepala otak ni nak membaca.hari ni nak post plak pasal entertainment.entertainment la sangat.kalau Cikgu Osman Baku baca blog saya ni mesti kena tampar kepala dah ni.Hiburan ya.bukan Entertainment.
 
(rasa tension pulak bahasakan diri saya.sopan sungguh.nak tukar)
 
Ok.dah perenggan ketiga tak mula-mula lagi.ok.yang ni aku just share dari Facebook ja ni.quite interesting untuk yang gila beli kasut tu.
 

So, yang mana kesukaan anda?

aku senang ja.

Flip Flops = untuk kuar kedai, buang sampah,jalan dekat-dekat,shopping (asalkan tak sakit kaki)
Ballerina flats = pegi keja/shopping
Wedge (yang rendah-rendah ja) = pegi kenduri, majlis-majlis
Sport shoe (takdak dalam list) = pegi team building office. jangan harap la nak keluar jogging dan execise.


Aku ada 3 pasang heel yang memang betul-betul heel la.tak sanggup nak pakai.sakit kaki weh.tak paham camana depa bleh survive pakai kasut tumit tinggi gila.time kahwin ja pakai heel.pastu masuk kotak simpan.Flip flop la paling pantas dia punya turn over.memang lanyak sungguh-sungguh sampai putus.kasut pegi keja kena beli mahal sket.mesti beli yang tahan lasak sebab jauh gila kot jalan dari tempat parking nak naik ke opis.lagi satu pakai sandal crocodile pun tahan lama jugak.jenama crocodile tu memang feveret la kalo nak beli sandal.

lain-lain pattern kasut tu tak pernah beli plak.dulu ada orang sedekahkan boots.tapi nak pakai hapanya bukan kat oversea pon.macam pelik pulak.tapi aku berangan nak pakai kalau pi genting ka.eksyen ala-ala oversea la kan.kahkahkah.mengong.(sat..kasut tu taktau ada lagi ka tak.ntah mak dah sedekah kat orang pa).
 

No comments: