28 February 2013

Janji tak ditepati !

nasib baik la aku ni penyabar.tapi kalau sabar lama-lama pun tak tahan beb.masak santan lama-lama pun nanti naik kepala.memang sejak jadi emak ni tahap kesabaran selalu la tercabar.

cerita dia macam ni...

ingat tak dalam post online-shopping-awal-tahun-2013 aku ada beli 2 barang.beg dan baju aufa. beg dah dapat so no hal lah kan. baju aku order 12 DECEMBER 2012 ye kawan-kawan sekalian. siap bayar semua dah. masa order dia tak cakap pun pre order. then aku tanya bila nak poskan.dia cakap yang ni pre-order so, END OF JANUARY baru barang sampai. so aku pun oklah.tak lama pun nak tunggu (walaupun kena tunggu sebulan), amik saiz 80.sebab pikir aufa time tu baru 1tahun.80 muat la kan.

kemudian, 17 JANUARY 2013, dia pm bagitau baju akan sampai lewat dari tarikh.katanya END OF FEBRUARY baru dapat.aku pon AGAIN, sabar dan cakap ok. saya tunggu.

dan harini, saya pm dia pulak sebab dah END OF FEBRUARY kan.dan dia reply,

"Sorry sis, supplier bagitau MID MARCH"

sekarang cuba bagitau aku, apa aku nak buat? aku ni tak pandai nak marah orang yang tak kenal ni.aku paham macamana depa sebagai peniaga susah payah order dari supplier.dan depa pun bergantung kepada stock yang supplier ada.tapi bila dok delay sampai 3,4bulan, aku beli saiz 80 sebab ingat boleh dapat la secepat mungkin.budak-budak ni cepat besar.kang lepas ni delay lagi 18bulan, baju nak bagi sapa pakai? nak bagi daddy aufa pakai? nak bagi kucing jiran depan umah aku ni pakai? tak muat bukan depa nak tukar pun.sapa rugi? aku jugak.

sapa-sapa kat sini pernah order baju anak lepas tu kena tunggu 3,4 bulan baru dapat?

mungkin lepas ni takkan order dah kot yang PRE-ORDER punya item.aku tak salahkan peniaga itu, tetapi apakan daya aku cuma customer yang pilih barang-bayar-nak barang cepat. so next time belilah READY STOCK item kalau takmau menunggu sampai tua unless anda kenal dan pernah berurusan dengan peniaga tu.

sebab tu aku tak suka letak PRE-ORDER item dalam online shop aku.sebab aku deal dengan supplier online,communicate online, aku tak tau pun condition pengilang supplier tu macamana.PRE-ORDER item ni adalah barang yang currently tak ada dalam tangan peniaga yang mana peniaga perlu order dari supplier then supplier order dari pengilang then kilang buat dan bayangkan berapa banyak supplier pengilang tu perlu handle dan taktau lah apa yang berlaku lagi sampai barang asyik delay..delay..delay..wallahualam.

 
harap-harap bila baju ni sampai kat tangan nanti,muat la nak pakai.kalau tak terpaksa la sedekah kat orang or simpan untuk next baby.kesian aufa..
 

No comments: