23 April 2014

Telefon Bimbit Cap Ayam


aku rasa dah setahun kot aku ni sat-sat rasa nak tukar enset,sat-sat rasa tak mau plak.macam rugi pulak pakai enset canggih-canggih padahal tak belek tara mana pun.dok pakai la enset kurun ke 18 ni.asal dapat kol, mesej, tangkap gambaq (walaupun gambaq tak cantik), pun dah cukup gumbira. aku pun bukan jenis suka mesej sana sini,kol orang nu orang ni ajak borak. yang dok kol selalu mak,abah,husband,kakak dan abang-abang ja.padan la dengan tahap ingatan aku ni. cuma bleh ingat no telefon sendiri, no telefon abah dan no telefon husband.yang lain memang ke laut.hahahaha.

yang opismate aku sibuk la dok suggest enset nu enset ni.aku berkenan sat ja la.tunggu lepas seminggu, keinginan nak beli tu hilang dah la.yang laki aku pun kalut la dok tanya nak enset apa dia nak tolong beli.

lately opismate suggest enset Asus.baru keluar bulan ni kot.dok usha-usha macam cantik jugak.kaler dia la cantik. fungsi tu tak lari la dari enset android biasa la.tengok review macam biasa la.ada cakap ok,ada cakap tak ok.nak tau kena pakai sendiri la kan.mungkin bleh consider kot-kot mai balik keinginan nak tukar enset tu kan.hehehe.
Asus ZenFon 5

Size : 5" (720 x 1280 pixels)
SIM : Dual SIM
Weight : 145g
Memory : 
microSD, up to 64 GB
Camera : Primary (8MP)
Secondary (2MP)
OS : Android OS, v4.3 (Jelly Bean), upgradable to v4.4.2 (KitKat)
Chipset : Intel Atom Z2580
CPU : Dual-core 2 GHz

Color : Charcoal Black, Pearl White, Cherry Red, Champagne Gold, Twilight Purple
Battery : Non-removable Li-Po 2110 mAh battery

bukan nak kata la,tapi enset-enset canggih ni memang melalaikan.hehehe.kalau ada enset canggih, skrin besaq,tapi tak ada internet, buat apa kan.bila ada internet, mula la nak surf macam-macam, tak kira dok di mana. tengah jalan pun main enset, tengah makan pun main enset.yang kawan dok depan nganga la tak nyembang apa.bawak keta main enset tu bagi aku paling tak bleh blah.bahayakan diri sendiri,bahayakan orang lain,dan menyusahkan orang.nak kata tengah mesej orang,takkan la sampai nak lintas jalan pun dok mesej tak bleh berenti sat kot.ni mesti main tenet punyalah.

budak-budak skolah pun kemain skang.enset canggih-canggih.mengalahkan orang berkerja.kira kalau orang nak rompak, "Nyawa atau enset?" enset la dia pilih.pastu perompak tikam,mati,amik enset.hehehe.

jadi, adakah anda dikalangan manusia yang obses enset sampai tak berdunia dengan orang?

No comments: