07 January 2011

Shopping Jusco sampai patah kaki

Kelmarin misi mencari barang hantaran bermula.tapi sayang tak sempat nak beli semua. bermula dengan berita Jusco buat sales untuk membercard. aku dah teruja. ingatkan semua Jusco buat kelmarin.so cadang nak pi soping kat Jusco Perda la. tapi sebelum tu jalan-jalan kat Gurney Plaza dulu.situ banyak butik dan agak sesuai kalau nak cari barang hantaran yang bersifat 'beli sekali seumur hidup'.hehehe.

so,

Gurney Plaza = Jeans dan jam tangan Nose (jam bukan buat hantaran pon.terbeli pulak).ya.ya.aku tau jam tangan kat Nose macam tak dak kelas.tapi aku memang suka barang murahan camni.mampu dibeli.gumbira memakai.


RM39.berbaloi-baloi dik non...
 kemudian ke Jusco Perda (kat sini cuma terbeli tshirt dan jeans untuk pakai hari-hari) dan tengok-tengok tak dak pun sales.hari sabtu ni baru ada.rupanya membercard day untuk Jusco Queensbay ja.chait.kemudian terus berenang kembali ke pulau menuju ke Jusco Queensbay.orang,Ya Rabbi...ramai macam semut hurung kepala ikan!

jalan-jalan tengok perfume.ok.beli perfume dua set.keluar duit dengan linangan air mata.dapat voucher Jusco yang cukup untuk beli beg Bonia sebiji.tapi i tak minat handbag Bonia yang berconteng-conteng itu.bye.

jalan-jalan lagi, tengok ada clearance sale untuk barang kosmetik Za dan In2It.ok.terbeli two way cake foundation sebiji (rm20), lipstick sebiji (rm8) dan lip gloss sebiji (rm6). murah kan?so bagitau aku macamana nak tahan diri dari tak beli?

jalan-jalan lagi, tiba-tiba ada happy hour.encik tunang kalut pi tengok.tak sempat nak grab beg cantik sebab berebut.melepas sudah.

jalan-jalan lagi, tengok kemeja.beli kemeja. tapi tak cukup seratus dalam satu resit.nanti tak dapat voucher rm10.so jalan cari tshirt rm10.pergi bayar.lepas bayar tiba-tiba nampak jeans Rags murah dan cun.encik tunang mau beli.ok.beli.beratur sejam untuk bayar.tiba-tiba lutut tercabut.sambung balik.sambung beratur.aku nampak mainan baby yang untuk baby gigit-gigit yang dalam dia ada air tu.terus capai bagi pada encik tunang suruh bayarkan.teringat anak saudara yang suka gigit dan isap tangan orang.

So, konklusi untuk shopping kelmarin ialah

3 helai jeans
1 kemeja
2 tshirt
2 set perfume
3 biji barang kosmetik murahan
Total voucher = unknown
Total LOST = unknown

sekian.

No comments: